Zaterdag 12 januari 2013 2e Tocht Winterkwartet Bargermarke

Vandaag werd de 2e tocht Winterkwarter WV Bargermarke georganiseerd. De start was deze keer in Exloo, bij ’t Wapen van Exloo. Een mooie omgeving. Bij ons had het gesneeuwd vannacht, dat zou een mooie tocht kunnen worden.

Ik was nog niet bij afslag Emmen Centrum of er was al geen sneeuw meer te bekennen. Jammer, maar gelukkig was het weer érg goed. Een stralende zon, temperatuur nét iets onder het vriespunt.

De tocht ging overwegend door het bos,
en natuurlijk mochten de hunebedden niet ontbreken…
In Odoorn was de rust bij het Theehuis De Schenkerij
Wat een lekker warme vacht hebben deze beestjes!

Ik was van plan om 15 km te lopen (daarvoor had ik me aangemeld), maar in de praktijk bleek het bijna 20 km te zijn. Toen ik dit meldde aan de organisatie (ik zou het netjes vinden om écht extra km vooraf te vermelden) moest ik wel lachen toen ik het antwoord hoorde.  Nee, de route was écht nou, maximaal 15,5 km. Toen ik meldde waar ik langs was gelopen kreeg ik te horen dat dat niet de route was, dat was de oude route, ik had de nieuwe moeten lopen. Tsja, maar het stond toch écht op mijn papier. Hadden ze wel een nieuwe route gemaakt en gekopieerd, maar voor het gemak maar onderaan de stapel gelegd. Het oude moet eerst op per slot van rekening….

Meer foto’s kun je vinden door op onderstaande foto te klikken:

12-01-2013 Bargermarke Winterkwartet Exloo

En dit is de gelopen route:

Geef een reactie

